lördag 21 juni 2008

Midsommarvals

En mullvad och en papperstrumpet
ett garnnystan och en bilskollärare
en hatt och en bur
en wienerkorv tralala

Gäddan av päronglass mors klaver
äggstanningen storknar mera
jaha jaha juice
strummedel i postsäcken hos far

Ynnesten i vinkel med faran
Lasse Björn åker kälke
skam den som ger bort en kopp
nu är det höst

Girlanger av trädkronan
ullster hänges på
vykortet som hette Morgan finns hos oss
hela havet i en orkan

Målle min vän
dragbasunen hyr ett jes
marmor mormor
brale duenga fnallbo

Tungt, tungt att se
drevla du min vän
skadeglad utter
hjälmen sitter i sitt bo och bara betraktar sin hjord

Här finns en hake
göm dig farväl
fransig byxa, trasig själ
ibland ser du ut som en pumpa

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror jag går i barndom...och där sitter morfar Henko! Jag blir ju alldeles våt i nyllet!