tisdag 1 juli 2008

Samtidigt någon annanstans när staden vaknar


Jag hoppar bock
jag äter ägg
jag letar mask
jag hostar ikapp
jag simmar lugnt
jag målar ett berg
jag halstrar fleecekoftor
jag skottar kortlekar med DDR´s flagga på
jag gillar tyg
jag har ont i nacken
jag ordnar lotteri där vinsten går till bikupor
jag har hatt
jag bor i Boden
jag trasslar in mig i en lingonplockare
jag skrattar åt limbo
jag dansar som en morotsbunden tunika
jag kastar dansbandskort i en hink med mjöd
jag fryser när jag äter polsk puré
jag tror att skomakaren heter Helge och bor längst in i garderoben

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var riktigt intressant. Kan detta ge en bild av vem du verkligen är Lage? Hmmmm.......jag tror jag kan skönja ett mönster. Som sagt, riktigt, riktigt intressant.

Anonym sa...

Så utomordentligt fånigt!